mandag den 29. april 2013

Målgruppen


Vi har valgt en målgruppe, der befinder sig i de tidlige år af skolealderen. Vi har valgt målgruppen på baggrund af, at den oprindelig gruppe, før Jonas og Cebrail, specialiserede sig indenfor normal pædagogik, og dermed fokusere på børn, i modsætning til specialpædagogik der hovedsageligt fokusere på brugere.

Normal pædagogik er ikke bundet til små børn, men på baggrund af vores emne, kost og bevægelse, følte vi at det var vigtigt, at nå barnet i en tidlig alder. Denne metode bruges også i institutioner, der huser vores målgruppe. Navnlig sunde snacks og aktiviteter.


Her følger vores begrundelser, tanker og tilhørende formål og budskab med vores produkt:  


Det pædagogiske produkt:

Gruppen har valgt at konstruere et brætspil, der opfordre og instruere målgruppen til at spise sundere, og som samtidigt indvæver forskellige bevægelser.

Med vores målgruppe var det vigtigt at lave et simpelt spil, som viser denne enkle facts om kost, der er nemme at huske. Dette indkodes igennem en række infospørgsmål.


Spillet:

Mediet i spillet er selvfølgelig læring, og vi føler at vores spil, med lidt finansiel opbakning, ville kunne sættes i produktion. Dog er dette ikke noget vi har planlagt, men der er et marked, da de

eneste kost og bevægelses relaterede spil i produktion, på nuværende tidspunkt, fokusere på ALT For Damerne generationen, og er derfor for komplekse til vores målgruppe.


Budskab:

Budskabet i vores spil er enkelt. Nemlig at åbne målgruppens øjne om sundhed, og samtidig de konsekvenser en usund livsstil, kan have i de senere år. Dog involvere vi ikke de deciderede sygdomme, såsom diabetes og hjertekar sygdomme, da dette vil inspirere frygt og panik i vores unge målgruppe, hvilket vi ikke føler er pædagogisk korrekt. I stedet skabes en forståelse gennem et positivt og underholdende fælles tredje.

Afkodning:

Afkodningen af spillet er også lige til, hovedsageligt at målgruppen skal spise mere frugt og grønt, for at holde denne sund og frisk.


Virtuel firewall:

Firewallen er at et spil baseret på facts alene, hurtigt vil blive kedeligt og ensformigt. For at undgå dette, har vi indført bevægelsesfelter for at holde spillet kørende. Samtidig er vores spil også farverigt og regelsættet er lige til.

Vi har også lavet ”bombefelter” der holde spillet kørende længere, så informationen lettere bliver indlært.


Effekt:

Den ønskede effekt er, at målgruppen modtager simpel og forståelig viden, som de kan videregive til venner og familie. På denne måde vil budskabet gå vitalt og sprede sig til et større publikum.

Vi har på nuværende tidspunkt færdiggjort spillet og regelsættet, og mangler kun en finish før vi kan fremvise det til ferniseringen på onsdag. Dette har været lidt problematisk, da vi gerne vil have brættet lamineret, på baggrund af at vores målgruppe let kan spilde og grise spillepladen til, da denne på nuværende tidspunkt kun er lavet af nøgent pap.
Vi bliver muligvis nødt til at finde et alternativ, da det kun er industrielle lamineringsmaskiner, der kan laminere A3 flader.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar