torsdag den 25. april 2013

Kommunikation

For at definere kommunikation bliver vi nødt til at kigge nærmere på begrebet selv.
Kommunikation består af fire søjler. Afsender, budskab, kanal og modtager. Formålet med kommunikation er at få et budskab frem. I vores tilfælde er vi afsendere af viden om kost og bevægelse. Vi sender dette budskab via en kanal som i dette tilfælde er vores spil. Spillet giver modtageren mulighed for både at lære, og at tilegne sig viden samt videregive denne ny fundne viden, og at give feedback. Vi ser eksempler på dette, når børn f.eks. har tilbragt et ophold på Julemærkehjemmet, og derefter videregiver deres kostråd og viden, til far og far.

Vi giver børnene en ny måde at opnå viden på, igennem et fælles tredje. Derudover vil vi forsøge at give dem en ny arena at danne nye sociale relationer igennem. Det kunne man f.eks. gøre ved at sætte dem sammen i hold, med andre de normalt ikke leger så meget med. Det er muligt det kun er en øjebliks dannelse af relationen, men det hjælper stadig børnene til at udvikle deres sociale kompetencer, og derved deres forståelse for andre og accept deraf.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar